shutterstock173717234

Μεσογειακή διατροφή: Μια οικογένεια προϊόντων με μεγάλη διατροφική αξία

Όλοι έχουμε ακούσει τον ορο «Μεσογεική Διατροφη», πολύ πιθανό μάλιστα όταν γίνεται λόγος για υγιεινές δίαιτες και τρόπο ζωής με πολλά οφέλη για τον οργανισμό μας. Το ότι ζούμε στην Ελλάδα όμως – μία μεσογειακή χώρα – δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ακολουθούμε και μία αποκλειστικά μεσογειακή διατροφή, καθώς πρόκειται για μία γαστρονομική συνήθεια με συγκεκριμένα προϊόντα και κανόνες.

Με τον όρο μεσογειακή διατροφή αναφερόμαστε σε κοινούς τύπους τροφίμων και υγιεινές συνήθειες από τις παραδόσεις πολλών διαφορετικών περιοχών, όπως η Ελλάδα, η Ισπανία, η νότια Γαλλία, η Πορτογαλία και η Ιταλία.

Αν σχεδιάσουμε την τροφική πυραμίδα αποκλειστικά με τα προϊόντα και τα χαρακτηριστικά της Μεσογειακής διατροφής τότε έχουμε ένα σχήμα τριών επιπέδων. Κάθε επίπεδο αντιπροσωπεύει το βαθμό συχνότητας κατανάλωσης των συγκεκριμένων τροφίμων. Στη βάση της βρίσκονται τα τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά και σε σημαντικές ποσότητες, ενώ στην κορυφή είναι όσα πρέπει να καταναλώνονται σπάνια και σε μικρές ποσότητες.

Η μεσογειακή Πυραμίδα και τα οφέλη της

shutterstock173717234

shutterstock173717234

Τα κύρια πιάτα της Μεσογειακής διατροφής περιλαμβάνουν υψηλή κατανάλωση ελαιολάδου, καρπών, δημητριακών, ζυμαρικών, φρούτων, οσπρίων και λαχανικών. Οι συγκεκριμένες τροφές πρέπει να καταναλώνονται σε καθημερινή βάση. Πρόκειται για προϊόντα χαμηλά σε λίπος, με αρκετες φυτικές ίνες ικανά να μας παρέχουν την απαραίτητη ενέργεια που χρειαζόμαστε καθημερινά και συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης, στη ρύθμιση του σωματικό βάρους και στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου.

Εδώ συναντάμε και δύο τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και τις οποίες μπορούμε να τις απολαύσουμε με διάφορους τρόπους και συνδυασμούς. Ο λόγος για το φυστικοβούτυρο και το μέλι. Ιδανικά για το πρωινό (απλά αλείψτε τα στο ψωμί σας ) ενώ μπορούμε να τα εντάξουμε στη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική.

Στο επόμενο επίπεδο συναντάμε τροφές τις οποίες πρέπει να καταναλώνουμε με μέτρια έως υψηλή συχνότητα. Τροφές όπως ψάρια, γαλακτοκομικά προϊόντα και κοτόπουλο. Αποτελούν πηγή τόσο ανόργανων στοιχείων και βιταμινών, όπως το ασβέστιο, το φώσφορο, βιταμίνη D, ω-3 λιπαρά όσο και πρωτείνες υψηλής διατροφικής αξίας. Με αυτόν τον τρόπο συμβαλουμε στην υγεία των οστών, της όρασης και της καρδιάς.

Σε αυτο το σημείο συναντάμε και τον αγαπημένο μας οίνο. Η Μεσογειακή διατροφή επιβάλει μέτρια κατανάλωση κόκκινου κρασιού. Για όσους απολαμβάνουν να τον χρησιμοποιούν και στη μαγειρική προτείνουμε το Πετιμέζι. Πρόκειται για συμπυκνωμένο μούστο σταφυλιών και αποτελεί φυσική πηγή φυτικών ινών, εξαιρετικά πλούσιο σε ενέργεια, σίδηρο, ασβέστιο, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και ρεσβερατρόλη.

Μπορείτε να το απολάυσετε σκέτο σε σφηνάκι για άμεση τόνωση και ενέργεια ή στη μαγειρική για μαρινάρισμα κρεατικών, στη ζαχαροπλαστική ως υγιεινή γλυκαντική ουσία ή να το προσθέστε στη σαλάτα σας.

Φτάνοντας στο τρίτο επίπεδο, δηλαδή στις τροφές που θα πρέπει να καταναλώνουμε πιο σπάνια συναντάμε το κόκκινο κρέας  και τα γλυκά.

shutterstock534096772

shutterstock534096772

Γνωρίζοντας πλέον ποιες τροφές περιλαμβάνονται στην παραδοσιακή Μεσογειακή διατροφή μπορούμε να τις εντάξουμε στη διατροφή μας και να επωφεληθούμε των θετικών τους δράσεων.

Είναι σημαντικό βέβαια να προσπαθούμε να επιλέγουμε προϊόντα στη γνήσια μορφή τους των οποίων γνωρίζουμε τον τόπο προέλευσης τους και των παραγωγικών τους διαδικασιών.

Το Meliory.gr ταξιδεύει σε κάθε γωνιά της ελληνικής γης και επιλέγει τα καλύτερα τρόφιμα και ποτά κατευθείαν από τους παραγωγούς τους. Τροφές ποιοτικές, υγιεινές που ηδονίζουν τον ουρανίσκο!

Επισκεφτείτε το Meliory.gr και όλα αυτά μπορείτε να τα έχετε αύριο στην πόρτα σας με ένα κλικ!

682ideeu 735x303 1

682ideeu 735x303 1

meliory.gr

Τηλεφωνικές παραγγελίες: 2299085814 ,6974764146

facebook

facebook

Meliory

instagram

meliorygr

twitter

meliorygr

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Δείτε περισσότερα για χρήσιμες συμβουλές για τη γυναίκα.

Δείτε περισσότερα και για άλλα θέματα που σας αφορούν:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *