Η διατροφική αξία του κριθαριού

Η διατροφική αξία του κριθαριού

Η διατροφική αξία του κριθαριού

Το κριθάρι είναι ένα ιδιαίτερα θρεπτικό δημητριακό, που μπορεί να εμπλουτίσει το διαιτολόγιό μας με πλήθος απαραίτητων και ευεργετικών συστατικών.

Τα τελευταία χρόνια καταναλώνεται όλο και πιο συχνά, καθώς η ποικιλία των προϊόντων δημητριακών που περιέχουν αλεύρι ή σπόρους κριθαριού έχει αυξηθεί σημαντικά.

Αρχικά, το κριθάρι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, ενώ είναι πλούσια πηγή β-γλυκανών, μιας κατηγορίας φυτικών ινών που έχει συσχετισθεί με ευρύ φάσμα ωφέλιμων δράσεων για τον οργανισμό, όπως η μείωση των επιπέδων χοληστερόλης, η καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, η αύξηση του αισθήματος κορεσμού και η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Από την άλλη, το κριθάρι περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και ειδικότερα νιασίνη, βιταμίνη Β1 και βιταμίνη Β6, καθώς και πολύτιμα μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως το μαγγάνιο, ο φώσφορος, το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος, ο σίδηρος και το σελήνιο.

Τέλος, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φαινολικά συστατικά, που ενισχύουν την αντιοξειδωτική ικανότητα του οργανισμού.

Πηγή: neadiatrofis.gr

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Δείτε περισσότερα για την υγεία και τη διατροφή.

Δείτε περισσότερα και για άλλα θέματα που σας αφορούν:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *